• Jan 21, 2010
Chevrolet Volt Dance – Click above to watch the video after the break

Recall that Susan Docherty, the recently appointed VP of marketing, responded shortly after seeing the so-called Chevy Volt Dance for the first time, "Our Chevrolet Volt advertising, marketing and go to market strategy will be as innovative as the car. We may have missed on this one, but we won't going forward." Apparently, she was serious.

We can't say for certain just how much Maria Rohrer's reassignment from serving as the marketing manager for the hotly anticipated Chevrolet Volt had to do with the ill-conceived Chevy Volt Dance, but we hear through the grapevine (actually from our friend @johnvoelcker via Twitter) that Rohrer will now serve as director of Chevy truck advertising instead.

We did note that there was no song and dance routine to go along with the 2011 Chevy Volt's appearance at the Detroit Auto Show earlier this month, which was certainly fine by us. After all, once that song gets in your head, it's pretty tough to get out... But if you're truly a glutton for punishment, feel free to watch the video after the break.

[Source: Green Car Reports via @johnvoelcker]



I'm reporting this comment as:

Reported comments and users are reviewed by Autoblog staff 24 hours a day, seven days a week to determine whether they violate Community Guideline. Accounts are penalized for Community Guidelines violations and serious or repeated violations can lead to account termination.


    • 1 Second Ago
  • 57 Comments
      • 4 Years Ago
      The dance would have been better with less clothes...


      http://liveferrari.com
      THE Ferrari discussion forum.
      • 4 Years Ago
      Are they trying to kill Chevy now? If so, they are going on the right direction..haha
      • 4 Years Ago
      This confirms it. GM will never be back. Actually, I think that the dancing is the least of GM's concerns. That song is an embarrassment to music everywhere!
      • 4 Years Ago
      REASSIGNED!? FIRED would be more appropriate. This made me be embarrassed to be in the advertising biz. What was she thinking?! Where do I send the therapy bills?
      • 4 Years Ago
      this is just awful.
      • 4 Years Ago
      makes sense that a woman thought this crap up... glad they reassigned her, thats a lot nicer than what I would have done. (pimp slap to the face and fire her)
      • 4 Years Ago
      oh please make it stop............my ears.......heelllllpppppppppppp
      • 4 Years Ago
      Wait I got one

      T for tons of tons of torque and a P for lots of power, see
      C for big bad chevy truck, S for Silveradoooo

      Bigger than your neighbor's truck, D for doesn't rust a lot
      R cuz its like a rock, S for Silveradooooo

      I know, I know. Pure marketing genius.
      • 4 Years Ago
      boring song.
      • 4 Years Ago
      When I was there on Saturday, Toyota's 'boy band' glee club was one hundred times sorrier.

      They walked off the stage right past me and I was SO TEMPTED to say "Sorry you guys have to make complete asses of yourselves for any amount of money".

      That or I thought about giving them each $100 to run away and never come back.
      • 4 Years Ago
      AAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 (my actual reaction watching this video)
        • 4 Years Ago
        My reaction? DOOOP!

        Just when I thought they're going to turn it around with great products on the road. This proves they need to freaking clean house from the top down if they want to change the company. Keep on recycling your old trash and you'll put nothing but trash out of the door.
      • 4 Years Ago
      I just busted out laughing
        • 4 Years Ago
        RRRRRRRRRRRRRROFL - This has GOT to be the WORST marketing EVER


        Ba ha ha ha ha ha ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. ROFL ...... ((((breath))))) baaaaaaaaa haaaaaaaa ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa rofl .... OMG .... rofl TEARING... LMFAO............. RRRRRRRRRRRROFL>. Ba ahha ha. OMG.. OMG... Okay...Okay....

        That was just.. BAAAAAAAAAA HAAAAA ha ha haaaaaaaaaaaaa rofl
        • 4 Years Ago
        I think this would actually do pretty well in some asian countries. In America just adds to a general feeling of cheeziness.
        • 4 Years Ago
        This went past bad and is most of the way to retarded.
        • 4 Years Ago
        You know, until now I resisted watching this until now cus' I thought it'd be cringe-inducing... sure enough, I feel my breakfast surging back up.
        • 4 Years Ago
        Wow that is just about the worst thing I have ever seen. The women are about the LEAST attractive models I have ever seen, too. Complete boner shrinkers.

        But don't you just love GM? . . . the marketing manager (Maria Rohrer) has been 'reassigned' and promoted to a director. Peter principle at its finest.
        • 4 Years Ago
        horrid
        • 4 Years Ago
        @gerrrg

        Word. I just had a hellish day at the office and this video had me smiling within about 30 sec.
    • Load More Comments